[ Recipe ] Tteokbokki Ala Indonesia

img_20161203_183711

so yeah, i’ll using 2 languange here indonesian and my poor english :v here. but i will translate the ingredients in english ( i know no one gonna read this) but this is super simple tteokbokki. so a few days ago, i found this recipe in my facebook timeline. i save that and when im back home i try to cook it. its super duper simple. you can get all of ingredients in minimarket or super market. actually, supermarket is too far from my house its about 15 minutes so i bought all of the ingredients from minimarket.  Continue reading

Advertisements

[ Hungry ] Churros

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

oho holla! anyyeonghaseyo! yo yo yo!
/HUK AGAK GILA/ enggak kok. hi hi aku balik lagi denga resep masakan, kue gitu sih. namanya churros awalnya aku gak tau sama sekali apa itu churros, sampai akhirnya kamar kos sebelah ngajakin kami buat masak churros. yang pas di buat di kos nggak begitu enak sih tapi untuk kedua kalinya aku bikin di rumah adeku nagih terus.
Continue reading

Banana Nutella Crepes

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Banana Nutella Crepes

Oho! hollaaa~ andre balik lagi dengan resep simpe ala ala manfaatin bahan yang ada dirumah. kali ini cuma crepes (lagi) masih pengen nyoba eksperimen sama kuliner yang satu ini. oiya andre mulai bikin bikin video youtube ya. makin jarang blogging juga sibuk sama kuliah dan makin malas buat ngetik ehehehe. yaudah langsung aja yah~ Continue reading

[ Hungry ] Simple Chesse Stick

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

akhirnya setelah berminggu minggu nggak ngotorin dapur, kesampean juga ngotorin dapurnya. ya kali ini gue akan berbagi resep super simple. reesep ini gue nyontek di instagram usernya lupa apa. resep ini simple banget karna banyak yang nggak gue pake di resep aslinya. dan rasanya super sekali. adek gue sih bilangnya enak. tapi memang enak sih. ok just check this out Continue reading

[ Hungry ] Simple Crepes

IMG_00001434                                                      this without sauce, u can pour the sauce by yourself

Hello, im back with something different! ok
i wanna tell you how to cooking creeps,
to be honest im not following original recipe but i try in my kitchen. because i am really curious why crepes so delicious so i try, with my basic cooking. and my brother says its delicious and its reason why i share the recipe. and i made 2 version for this crepes actually

Material

Continue reading